Bogdan Mihalache, pe podium la Nationalele de motociclism

Bogdan Mihalache, pe podium la Nationalele de motociclism

Chiar daca a avut parte din nou de ghinion, motociclistul zalauan Bogdan Mihalache a reusit sa termine pe locul III la clasa SBK 1000 cm3

La fel ca prima etapa, si etapa a doua a Campionatului National de motociclism viteza a avut loc la Caransebes, la finalul saptamanii trecute. Zala-uanul Bogdan Mihalache, legitimat la clubul din Oradea, Pascota Racing Team Giroc, a concurat la clasa SSP600 cm3 si SBK1000 cm3, la ambele obtinand rezultate notabile, chiar daca s-a lovit de ghinioane, la fel ca in prima etapa. Vineri dupa-amiaza si sambata dimineata s-au desfasurat antrena-mentele, dupa care, sambata dupa-amiaza au avut loc calificarile. Duminica dimi-neata s-a desfasurat o sesiune de warm-up, dupa care concurentii s-au pregatit de curse.

La ora 11:50 s-a dat startul cursei la clasa SSP600 cm3, la finalul careia Mihalache s-a clasat pe pozitia a V-a. Am avut un start bun, depasindu-l in al treilea tur pe pilotul de pe locul IV. Din pacate, acesta m-a incetinit, pierzand ritmul cu plutonul. Am mai parcurs un tur, iar intr-o curba la dreapta mi-am pierdut echilibrul si am cazut. M-am ridicat repede si mi-am continuat cursa, dar cu tot ritmul haotic am reusit sa termin pe locul V, ne-a declarat motociclistul zalauan. La ora 13 a inceput cursa la clasa 1000 cm3, unde Mihalache a luat startul de pe pozitia a patra.

Dupa o serie de evenimente neplacute pe parcursul cursei, zalauanul a reusit sa termine pe pozitia a III-a. Am avut un start bun, m-am tinut de plutonul fruntas, insa in al treilea tur a cazut Pascota (n.r. detinatorul clubului Pascota Racing Team Giroc) in fata mea, in capatul liniei drepte, pe perioada de franare. Am avut steag galben, mi-am continuat cursa pe pozitia a treia, insa, cand am ajuns din nou in capatul liniei drepte, motocicleta lui Pascota era in flacari si ardea ca o torta, fara sa intervina nimeni timp de zece minute.

Acest lucru m-a determinat pe mine si pe colegii mei sa ne oprim, chiar daca nu aveam in fata steagul rosu, povesteste zalauanul. A urmat cursa de 1000 cm3, rezervata veteranilor, unde a luat startul si tatal lui Pascota. Din pacate, si acesta a fost urmarit de ghinion, cazand si accidentandu-se destul de grav. In timp ce singura salvare prezenta la aceasta etapa era plecata cu tatal lui Pascota se faceau pregatirile pentru startul cursei de juniori, acestia asteptand la grila de start. Insa, spre surprinderea celor prezenti, pe pista si-a facut aparitia un autoturism marca Alfa Romeo, condusa de un tip aflat in stare de ebrietate, care a intrat pe sens invers, printre spectatori.

In ultimul moment, copiii au reusit sa fie trasi din fata autoturismului care circula cu peste 100 de kilometri la ora. Soferul si-a continuat drumul spre iesirea din circuit, fara sa franeze deloc, lovind in plin un grup de oameni si de oficiali si ranind grav trei persoane. Sunt socat si acum de cele intamplate si imi dau seama ca la noi in tara, sa participi la o etapa de Campionat National de motociclism viteza nu mai implica riscul de a cadea in timpul cursei, ci de a intra fara probleme un drogat sau betiv cu masina pe pista, omorandu-te pentru simpla sa distractie.

Sau ajungi sa arzi ca o torta, fara ca arbitrul de traseu sa aiba o cana cu apa si sa intervina. Noi, sportivii participanti la etapa a II-a, ne gandim serios daca vom mai participa la etapele viitoare. Speram ca pana la urmatoarea etapa, care se va desfasura peste o luna, sa se schimbe macar normele elementare de siguranta. Altfel, Federatia Romana de Motociclism si clubul organizator nu vor mai avea pe nimeni la grila de start, afirma, fara nicio retinere, Bogdan Mihalache.

Leave a Comment